onsdag 1 oktober 2008

Saker du säger till mig när du hatar mig när vi tjackar, röker på, super oss redlösa och vi andas med revbenen, kippar efter luft med öronen och blundar med våra hjärtan

Saker du säger till mig när jag fastnat i lakanen och det är för ledsamt att försvinna genom dina fingrar som kliat sönder alla våra sår för att se om de kan läka igen

Saker du säger till mig när dina andetag bor på min ryggrad, i mina knäveck och mellan mina tår som ramlar av efter veckor av denna vandring genom våra kroppar

Saker du säger till mig när vi skrattar ikapp för vi ramlat över knivarna och spikarna och blommorna som blommar igen när vi ber om ursäkt för att vi lever

Saker du säger när mitt hjärta sprakar och brusar och låter och
sjuder i det hjärta jag bär på

Saker du säger när det växer sig allt större mellan raderna, mellan orden och mitt hjärta säger att man får cancer av sorg

1 kommentar :

Johanna sa...

Jag älskar det här