söndag 21 december 2008

Jag drömde att jag skulle gå till en psykiatriker i ett gult stort hus på en kulle. Det var svårt att komma upp dit och jag blev försenad med trettio minuter. När jag kom till receptionen i det gamla huset konstaterade hon att min psykatriker inte hade tid nu eftersom jag var så sen. Så jag fick träffa en annan doktor. En kvinnlig söt doktor som hette Mona. Jag fick följa med till hennes kontor och prata och fylla i papper. Jag fyllde i massa papper och jag förstod inte varför. Sedan visade hon mig runt i huset som visade sig vara ett mentalsjukhus för barn och ungdomar. Det satt massa barn och ungdomar vid ett långt bord och åt soppa. Mona presenterade mig för dom. Alla var så tysta och tomma. Det var något konstigt med dom. Hon fortsatte visa runt och sen försvann hon. Jag visste inte att jag skulle bli inlagd. Jag förstod inte. Satte mig på en bänk i grönområdet som omgav huset. Det kom en minibuss och skulle skjutsa några ungdomar till någon slags aktivitet. Det var en liten tjej med lila t-shirt som fick ha handklovar för hon inte skulle slåss och rivas.

Jag hade ont i hjärtat.

I källaren var det grått och mörkt. Det fanns små celler där som barnen stängdes in i när dom blev allt för jobbiga. Helt plötsligt var jag i en sån. I cellen bredvid fanns det en blond lång tjej som grät och försökte komma ut mellan gallret. Helt plötsligt blev drömmen ett tvspel. Jag styrde mig själv och några andra. Men dog jag så skulle jag dö. Så jag var tvungen att pausa hela tiden för jag var så rädd för att dö. Men jag var tvungen att klara spelet. Det kom ett monster och någon slags man som var farlig sen utanför cellerna. Det var mitt jobb att döda dem. Jag pausade och försökte googla efter koder så jag kunde få några vapen och döda dem. Men det gick inte. Helt plötsligt kom en blodig tjej och räddade mig.

Sen är hela drömmen bara ett kaos. Jag fastnade i en hiss och kunde inte komma därifrån. Jag var fast i ett rum som var som en soptipp. Dödade en man med en trasig flaska som försökte döda mina vänner med ett hagelgevär.

Alltså drömmar.
Jag blir rädd för dom!

Inga kommentarer :