söndag 28 december 2008

Skrapade lite på himlens yta, och jag ramlade ner på botten av en smutsig å. Och jag stod där på ett dansgolv på en klubb i Östersund med fötterna på jorden, men jag vet inte vad som susade i öronen för det fanns inget där, bara grät och grät och grät. Jag rökte cigarett efter cigarett och grät och grät och jag drack in smugglade öl på toaletten och grät och grät och grät och mina fina vänner fick torka mina tårar som inte hann träffa marken den här gången. Ni vet när dom träffar marken och hela jorden skakar och man tror att man ska ramla ner i en spricka, hamna i helvetet igen, brinna upp av sorgen jag hade i ögonen på dansgolvet på en klubb i Östersund. Och jag grät och grät i ett trapphus där dom träffade golvet och det dånade i väggarna och i taket. Skrapade lite på himlens yta men jag håller mig kvar här på marken. Står kvar stadigt och bra och jag älskade dig inte men jag känner mig förnedrad och lurad men det gör ingenting. För jag står här stadigt på jorden och tänker svälja klumpen i halsen imorgon och säga Adjö till dig och säga Adjö och Farväl till det dystra och omskakande livet du stoppade i fickan på min klänning.

Inga kommentarer :