onsdag 17 december 2008


Väntar på de blå skorna. Väntar på en liten lampa och skira vita gardiner. Kanske bara tygstycken. Blå väggar, lite som en sommarhimmel och det ljust ljust rosa innanför dörren. Imorgon blir det en lång tågresa. 12 timmar eller något sådant. Tillsammans med en liten bror och en liten vän. Dock är båda stora i hjärtat. Vi ska dricka vin och fördriva den långa tågresan med skratt och sång och lekar och hemligheter och berättelser. Ibland älskar jag att åka tåg. Ibland hatar jag det. Jag minns särskilt dom där tågresorna ifrån dig. Och de där tågresorna hem till dig. Hur du väntade på perrongen en lång tid innan. Hur det var lite främmande fast ändå så fanns den där välkända doften där, som jag långsamt kunde fylla mina lungor med. Inte trodde jag att jag skulle kunna överleva utan ditt enorma lufthav inom mig. Kanske behöver jag en nattcigg. Eller kanske jag behöver sova för att orka upp till tvättiden klockan sju imorgon bitti. Godnatt.




I'm going to my hometown tomorrow by train. Me, my brother and my friend Gabrielle are going to drink wine, tell stories, secrets and laugh all the way. Maybe I will need a night cigarette now. Or maybe I just need to sleep so I will manage to get up 7 am. I took the picture above for about 6 years ago with a little lomo camera that cost me 2 euros.

Inga kommentarer :