måndag 12 januari 2009

2

Jag letar i min anteckningsbok efter spår av dig. Letar efter förklaringar, ledtrådar och lösningar. Men jag finner bara tomma sidor. Vit sida hit, vit sida dit. Vet inte var du tog vägen. Förstår mig inte på dig längre.

Vill promenera runt i ditt huvud, plocka upp ledtrådarna, stoppa dom i fickan, sätta ihop allt som ett litet pussel över hur du fungerar. Jag har bara mina små ord i mitt huvud som du lämnat när du promenerade runt där för ett halv år sen och längesedan.

Och jag gav dig min moorgon och mina mål och den förväntansfulla starten jag hade, skakade av mig täcket, lämnade de tunga andetagen kvar där under lakanet. Och jag trodde att jag hade vilat fjäderlätt när dina andetag klöste mig i nacken.

Men nu bygger jag ihop våra hemligheter, ser slutet i tunneln och vet att du är den du var och jag är inte den jag var. Och nu klöser jag dig i nacken och jag bygger,



bygger redan ihop
våra hemligheter

Inga kommentarer :