fredag 27 februari 2009

40

Jag äter en medicin som gör att jag blir dum i huvudet. Jag skulle helst av allt i hela världen vilja sluta med den men just nu behöver jag den för min, eh, överlevnad. Om jag glömmer bort att ta den en dag så märker man det direkt. Det gäller att få i sig den varje dag. Annars kan man råka såra någon, eller förstöra för sig själv. I onsdags t ex skulle jag dricka öl. Det blev två folköl och tre vanliga öl ute. Det sista jag minns är att de serverar popcorn på det stället vi är. Sedan minns jag inget mer. Jag minns inte hur jag hamnade i sängen eller när jag somnade. Jag minns inte hur jag tog mig hem och jag minns inte vad jag gjort eller sagt. Det är fruktansvärt läskigt. Dels för de inblandade och dels för mig själv. Är så himla rädd för mig själv ibland. Ibland kommer jag på mig själv att tänka läskiga saker. Tänk om jag dör. Jag vill inte dö. Jag är jätterädd för att dö. Jag har så mycket jag vill göra och ta tag i. Vill inte dö! Dumma medicin som förstör mig. Dumma medicin. Fina medicin som gör att jag kan leva som en hyfsat normal människa. Fina medicin. Dumma kropp som gör att jag måste ha medicin. Fina kropp som kommer må bra en vacker dag. Och inte behöva medicin.

Jag har i alla fall bestämt mig för att inte dricka alkohol så länge jag äter min medicin. Det kommer göra mig gott. Hoppas det går.




I'm eating this medication that makes me fucked up sometimes. I just wanna quit it. But I can't because I need it for my, eeh, survival. If I forget to take it some day I'll get fucked up and you can directly tell that I have forgotten it. I have to have it every day. Or else some one will get hurt.. especially myself. This Wednesday I was going to drink beers with some friends. I drank around 5 beers and the last thing I can remember is that the served popcorn. I can't remember how I got home, when I got home and when I fell asleep. I get totally fucked up. It's so scary. I'm so scared of myself sometimes. I'm scared of dying. I can't die. I don't wanna die. I wanna do things. I have so much to do. Damn it. Stupid medication that destroys me. Stupid stupid medication. Beautiful medication that helps me live like a (kind of) normal person. Beautiful medication. Stupid body that has to have the stupid medication. Beautiful body that some day will be fine. And don't need any medication.

Anyways. I have decided that I can't drink anymore alcohol as long as I'm on this medication. I hope I can do it.

1 kommentar :

SOPHIA! sa...

Jag håller tummarna för dig!