fredag 6 mars 2009

47

Jag låter Kerstin Thorvall (en av mina favoriter)
förklara allt för er. Tycker för övrigt att alla borde
läsa "Doften av en pion" som hon skrivit. De bästa texterna
om kärlek. Någonsin. Vi kommer inte ens i närheten.





Och efteråt bara grät jag
fastän jag sagt att inte alls
sa jag, när jag var hos dig
och allting före och efter inte fanns
Fast jag pratade om det
och pratade och pratade om att
sen
när det var slut
då skulle jag inte gråta
o, nej, det skulle jag inte
bara vara tacksam
tänka vackert om dig
om oss
som om det var en bra bok jag läst
eller en film med vackert och sorgligt slut
Så länge jag hade dig
visste jag precis hur det skulle bli
när du inte längre
Men sen när det hände
då hade jag ingenting
Ingenting hade jag
utom den fula gråten
telefonsamtalen jag tiggde
gatorna där jag gick och frös och trodde att du kanske.



FÖRR

Efteråt lät jag andra män ta på mig
och jag mötte den skrattande
Som narkotika använde jag dem
Men alla deras händer
deras ögon och deras hud.
Deras kroppar
De var inte du.
Hela tiden var de inte du
och det kunde jag inte förlåta dem



NU

Väldigt långt efteråt
då jag inte kom ihåg dig längre
Jag tänkte inte på dig, jag visste inte var du fanns
Men du kunde drabba mig som ett illamående
ett oväntat slag i maggropen
En gråt i halsen
ett rop i mina händer
Men till alla sa jag: Tänk att det går över.









Det är verkligen skönt att det går över.

1 kommentar :

Anonym sa...

det där vad bland det finaste jag har läst, på riktigt. så naket och så vackert. du är vacker. egentligen så läser jag inte bloggar, aldrig någonsin, men din kommer jag garanterat att följa. haha, trots att jag inte känner dig eller ens har träffat dig så önskar jag dig all lycka i världen.

/Damla.