söndag 22 mars 2009

55


Jaha nähä. Kanske ska ge er en uppdatering av mitt liv - om ni nu är intresserade. Jag är i alla fall intresserad av att skriva ner en uppdatering. Mycket som händer. Lite som händer. Viktiga oviktiga och oviktiga viktiga saker.

Stockholm dröjer. Alla bara frågar "Hur är Stockholm? Varför är du inte i Stockholm?". Därför jag inte har någon bostad eller pengar eller för att jag t ex gjorde slut med min kille och för att Stockholm mest känns ångest just nu. Är så less på att förklara min situation för tusen personer. Vet inte om jag vill längre. Är så less på internet. Less på att förklara vad man gör och inte gör. Är så himla trött på det där att inte veta vad man ska göra. Eller vad man ska göra av allt man kan och får göra. Känns mest som jag vill bara ta vilket 8-16-jobb som helst bara för att veta att jag kan göra något. Sedan kan jag dricka kaffe, sitta vid fönstret, skriva och vattna blommorna. Men ja, någon sa att man inte borde planera - för då händer det inte. Kanske ska sluta planera. Planerade t ex inte att sluta med min medicin, men nu har jag gjort det och jag är gladare än någonsin.

Ärliga vänner är det bästa jag vet. Vänner som sviker mig gång på gång sticker knivar i mig. Är så less på såpalivet jag lever ibland. Har börjat röka för mycket. Måste sluta med det. Vet inte varför. Mår inte dåligt av det eller nåt. Men det känns som det är bra att inte röka för mycket.


Mitt liv de senaste veckorna.
Jag gillade det.
Jag mår bra och har blommor i mitt hår.
Blommigt nattlinne.
Men trötta fötter.
Är för less på att öppna upp mig igen.
Jävla prettoblogg.
Min älskade prettoblogg.

Inga kommentarer :