tisdag 25 augusti 2009

195

En gång när jag var typ 9 eller 10 år gammal så var det en kille i klassen under mig som var en riktig jävla bråkstake. Alla lärarna och eleverna hatade honom. Han hade rött hår och hånskrattade alltid åt allt och alla. Han var inte så duktig på matte, men han var duktig på att ställa till med rackartyg och få småkillarna efter sig. Dom tyckte han var mycket häftig såklart. En gång retade han mig för något. Jag minns inte riktigt vad det var. Jag tror det var för att jag gillade något speciellt band eller låt och som inte var särskilt "okej" att gilla. Han bara retade och retade mig och stod och puttade på mig. Och jag tänkte "Nä, nu har jag fått nog. Jag hatar den här jävla ungen. Nu jävlar." Så sa jag "Säger du något mer till mig så slår jag dig mycket hårt." Och då sa han något i stil med "Något mer!" och hånskrattade rakt i ansiktet på mig. Då kokade jag över. Hoppade på honom och slog honom rakt i ansiktet. Sen blev det helt svart. Jag var så arg och upprörd att jag inte minns mer. Jag minns att lärarna inte brydde sig om att jag slog ner honom. Jag minns att jag tyckte synd om honom.

Inga kommentarer :