torsdag 8 oktober 2009

240



Jag håller på att bygga ett matschema. Allt för att få i mig allt och så att jag ska komma ihåg att äta. Dagen började inte så bra. Hade ingen havregrynsgröt hemma och då blev det således ingen frukost överhuvudtaget. Jag har fått för mig att jag borde börja dricka kaffe igen på morgonen. Fast varför? Jag måste i alla fall försöka skriva en lista nu på vad jag ska handla för mat. Noga och bra. Det blir nog bra till slut ändå. Högst upp på listan är ingredienser till ärtsoppa. Det godaste jag vet. Ska proppa hela frysen full. Och sen blir det skola till klockan åtta.

Igår var en fin kväll med Christopher. Röka och lyssna på emo. Saknar Gabrielle. Hon bara jobbar och jag går i skola. Går om varandra hela tiden. På fredag hoppas jag på att få spela labyrint med henne och dricka te.

Min lillasyster sa att det snöat hemma i jämtland. Så himla fint. Saknar jämtland lite. Saknar syskonen och mamman och pappan och katterna. Och snön och kylan. Och Siri såklart. Jag får väl tacka SJ för att jag bara råd att åka dit 1-2 ggr om året. Tack SJ. Älskar er. Tack vare er har jag nog inte ens råd att åka hem och fira jul med min familj.

2 kommentarer :

Tove sa...

herre min skapare vad jag älskar din blogg. dina fotografier, dina texter är fantastiska.

emilie anna evelina sa...

åh tack! vad glad jag blir.