torsdag 1 oktober 2009

230


Jag lagade mat. Potatis som kokade alldeles för länge, alldeles för dyr sojakorv och blaskiga vita bönor i tomatsås. Men oj så gott det smakade. Det var dock inte en så bra idé att äta detta samtidigt som jag tittade på den gamla goda filmen Flugan. Inte så fräsch när han spyr upp massa vitt skit och man sitter och äter. Euw. Men attans vad bra den är! Såg även À bout de souffle idag. Jag älskar den filmen. Patricia har så fina kläder på sig hela tiden.

Jag hjälpte Gabrielle att hämta flyttkartonger på sitt jobb, eftersom hon inte kan bära allt själv nu när hon fått ryggskott. Hon berättade att på en kulle utanför den fina slottsliknande byggnaden hon bor i fanns en galgbacke där folk hängdes. Och i ett av de slottsliknande tornen hade någon tagit livet av sig. Snacka om att jag rös när vi var i källaren för att hämta kartongerna. Älskar spökhus. Sedan gick jag på en jätteäcklig second hand affär men jag måste gå dit för man kan faktiskt hitta jättefina saker. Hittade en fulsnygg gypsyväst för tio kronor samt en jediväska med nitar på som kommer passa fint till min jedicape, även den för tio riksdaler.

Jag har försökt sova hela eftermiddagen och kvällen eftersom jag inte sov något alls i natt. Har sån jävla svår astma nu och jag har verkligen inte råd med medicin. Jag bara hostar och hostar och hostar. Sov ungefär en halvtimme för ett tag sen. Jag drömde om hårdrockare som försökte supa ner mig med jägermeister och lakritsshots. Sen vaknade jag och var alldeles kallsvettig, antagligen pga feber eller nåt, inte för att drömmen var läskig. Den var bara störd. Jag drömmer alltid så jävla skumma drömmar. Undra varför.

Tror att inspirationen kommer tillbaka. Men vet inte. Ska inte hålla fast vid den i alla fall. Det funkar aldrig. Och jag ska inte öppna upp dörrarna heller. Inte den här gången. Orkar inte bli ledsen igen.

Imorgon har jag bjudit hit Gabrielle. Titta på Broder Danielfilmen som går på tvåan. Jag missade den ju i somras på Göteborgs kulturkalas även om jag hämtade ut massa biljetter till mig och mina vänner. Fan vad jag längtat efter att få se den. Sedan blir det till att gå upp tidigt på lördagsmorgonen och hjälpa Gabrielle att flytta. Hoppas astman blivit bättre. Vill verkligen gå till Röda Sten på kvällen.

Första gången jag skrivit något normalt på femton år. Kanske är bra. Kanske inte. Okej hejdå.

1 kommentar :

Nicklas sa...

Jag vet inte jag. Skulle också vaknat förskräckt om någon i drömmen försökt hälla i mig lakritsshots. Låter mycket värre än att äta till Flugan-omtitt.

Riktigt stört att astmamedicinen ska vara så jävla dyr när halvt narkotikaklassade saker på apoteket är skitbilligt.