fredag 4 december 2009

de senaste åren i mitt liv


de senaste åren i mitt liv ni höll ett järngrepp runt mitt hjärta jag blev förälskad i gräsets famn under lakanen någonstans i den centrala staden medans någon annan blev betagen fumlades i en park i jönköping samtidigt som jag cyklade igenom östersund i en ilande fart för att komma fram så fort som möjligt trodde aldrig jag hade sett något vackrare när jag blev förälskad på en svartklubb i en nerlagd fabrik den enda gången vi stod i ett fönster och rökte cigarett efter cigarett och du sa att jag var det finaste du sett alla gånger ni höll mina händer, famlade runt i mitt hår alla gånger ni rörde mig med knivar medans solen sakta gick upp över alla slitna taken i göteborg alla mina små avslut och mina små kapitel och det är så skönt att det är över, det är så skönt att det går över

Inga kommentarer :