måndag 28 december 2009

hostan från helvetet



Nyårsfesten från förra året.

Nu har jag inte gått ut på två veckor (gå ut som i gå ut på krogen). Det är så jävla skönt. Min kropp behövde det även fast den reagerade helt fel. Den tror att sprit och fest är någon slags medicin så den dog nu när den inte fick det. Har hostat sönder bröstbenet igen, sprickor överallt. Jag hatar fan hosta. Blir till att besöka doktor när jag kommer hem så jag kan ta itu med min astma. Tror inte det är normalt att gå omkring och ha ångest över att "kanske kanske blir man sjuk snart" och då får man världens hosta, sover inte på flera veckor, hostar sönder revbenen och kräks. Cancer nästa.

Vill inte vara sjuk längre för jag är så jävla gnällig och det är det enda jag pratar om. Så gör mig frisk nu tack. Det är inte så kul att vara hemma i Norrland i två veckor och inte kunnat röra sig utanför gården och inte kunna träffa någon alls förutom min familj. Jag har inte ens orkat mig ut till vårat förråd och leta fram grejerna jag ska ta med mig hem. En guldspegel, renhorn, böcker, hårdrockströjor och en flygfototavla ska följa med hem. Men har inte hittat dem än. Det enda jag hittade var fula teckningar jag ritade på högstadiet, bland annat en stor zombie från Resident evil 2, min stormtroopermask och star wars leksaker. Jag hittade även kopierade skolporträtt från gymnasieklasser som jag kopierade när jag gick i åttan. Var låtsaskär i killarna som gick på estetlinjerna med svart hår. Nu är jag kär på riktigt i stället i en kille med baggy pants och kort hår och linnen. Hah! Saknar honom som in i helvetet.

På onsdag åker jag hem. Kommer fram tjugo i nio på centralen i Göteborg. Hoppas någon möter mig. Tror inte mina vänner vill gå upp så tidigt. Annars kan ju någon av er möta mig. Bära mitt renhorn och min tavla. Haha. Nyårsafton ska inte bli någon fest för min del. Ska laga mat hemma, kolla på tv och fyrverkerier. Inga glas ska kastas sönder, ingen ska somna i ett badkar, ska inte gå vilse i majorna eller vakna upp med en champangeflaska brevid mig. SÅ JÄVLA SKÖNT!

Inga kommentarer :