torsdag 10 december 2009

nyårskrönika 2009 del 2

Och så fortsätter vi summeringen av det gångna året!


JUNI
Jag åkte till Östersund och gick på min storasysters bröllop och min lillasyster gick ut nian. Min minsta lilla syster lämnade grundskolan för evigt! Inga fler Björks där inte. Så jävla härligt att inte behöva besöka min gamla högstadieskola igen. Haha. Bröllopet var roligt med mycket roliga foton och dans med min kära fina familj. Jag hängde i Jämtland några veckor och träffade fina gamla vänner.


Min systers bröllop.


Jag och bror Dennis på gräsmattan hemma i Jämtland.

Efter Jämtland åkte jag till Stockholm ett par dagar och umgicks med Jonathan. Sen vidare hem för att påbörja den otroligt fina Göteborgssommaren med fest och häng och jobb och Way out west. Och så lite gråt, bråk, förtvivlan och lite annat.


Jag och min finkatt Vincent Valentine.


Björn och Stellan på Shambler.

Hände på världens bästa sommarklubb, Shambler. Tog tusen bilder varenda gång. Och träffade den fina människan Ib!


Ib!


JULI
Och i juli lärde jag ju känna underbara Thea! Det var mycket parkhäng, grillande, klubbdansande, rosevinsdrickande och rökande. Jag badade dock bara en gång. På fyllan. Vid ghettoplayan med Mikael Holm. Haha.


Grill på Lindholmen. Daniela och Thea.


Fintjejerna Thea och Daniela.

Och min bästa vän Christopher hängde massa i Göteborg. Världens finaste. Och sen beslöt han sig för att flytta till Göteborg. Det var nog en av de finare sakerna som hände under sommaren. Och jag blev publicerad i några magasin.


Christopher Landin är fin och gillar Husets vin.

Gabrielle hade besök från Sundsvall och jag höll i en fest till deras ära. Det var en jättefin fest. Och en av mina bästa vänner Fredrik som bor i Jönköping ringde under festen och sade att han satt utanför och ville komma in. SÅ FINT!


Fredrik på besök!


Älskar den här bilden! Daniela, Sanna, Gabrielle, jag och Joel på fest hemma hos mig.


AUGUSTI
I augusti fick jag reda på att jag skulle spendera hösten med att plugga film. Det var så jävla skönt att lägga frilansen på hyllan ett litet tag och bara plugga det man älskar mest av allt i hela världen.


Världens bästa fest under Way out west.

Och så var det ju såklart Way out West. Bäst var Band of horses såklart. Och Fever Ray. Så jävla fin festival. Hade aldrig besökt den förut. Men nu kommer det definitivt bli igen. Jag jobbade dock hela fredagen på Way out west och fick således gratis inträde och gratis mat. Det var inte fy skam det inte. Hela lördagen var en enda lång regning men festlig fest som började vid ett-tiden på eftermiddagen och höll på till sextiden på morgonen. Det var awesome. Och efterfest med Lily Allen på Underjorden med dubstep. AW SÅ FINT!



SEPTEMBER
I September började jag den fina skolan. Och så flyttade Robin och Carro till Göteborg. Dom bjöd in till kräftskiva vilket var hemskt trevligt.



Kräftskiva. Gabrielle och brorsan.

Vi hängde mycket med Jakob och åt middagar tillsammans i veckorna alla mina fina vänner. Christopher flyttade till Göteborg. Broder Daniel filmen visades på tvn och jag höll i en Broder Danielfest hemma hos mig.


Broder Daniel festen. Christopher, Joel och Daniela.


Jag och Gabrielle hemma hos Jakob på någon förfest i september.

Och någonstans häromkring var jag en mycket glad tjej men just någonstans häromkring famlade vi runt med våra trötta händer och jag tror jag förlorade en av mina bästa vänner.




OKTOBER
Jag skrev ett matschema för att komma ihåg att äta. Det höll bra ett tag. Måste för övrigt ta tag i det igen. Är sämst på att äta.

Daniel bodde hos mig och Dennis ett tag. Vi hade en mycket fin Halloweenfest. Jag var utklädd till Luke Skywalker efter många om och men då jag först hade tänkt vara Winona i Beetlejuice. Robin slog i huvudet i ett element och fick hjärnskakning. Störningsjouren kom och jag däckade i min säng med halva kroppen i en spyhink. Lol. Mayhem. Ja och så var det någon idiot som bjöd dit två fula små äckliga brudar som snodde mitt vin och mitt smink. VEM FAN SNOR NÅGONS SMINK? Hoppas dom sitter där hemma på sina arslen och skäms.


Jag som Luke.


Brorsan som Donnie Darko.

Jag besökte även en jättefin och stor Halloweenfest i en villa med flera våningar. Det var folk överallt. Och längst ner fanns en pool som var tömd på vatten som man kunde dansa i.

Jag fick även jag hjärnskakning. Råkade gå rakt in i mitt snedtaket hemma i sovrummet och det blödde hur mycket som helst. Jag har fortfarande kvar en liten bula. Får jag en på andra sidan pannan blir jag officielt en djävul.


Och jag var på rave med Emil och Ib.

Och jag fick reda på att en människa har cancer. Att den människan ska dö alldeles snart. Och sen var oktober slut.


NOVEMBER
Började träffa killen från mars en jävla massa. Vilket resulterade i ett mycket fint resultat. Jag gjorde min livs första hemtentamen samt salstentamen vilket resulterade i ett mycket fint resultat det med.

Jag såg en massa bra band. Meleeh, Suis La Lune och Sounds like violence för att nämna några.


November var en sån månad som november alltid skall vara. Grå och trist. Ingenting speciellt hände väl egentligen.


DECEMBER
Eftersom det bara gått någon vecka av december får jag väl redogöra det som hänt. Jag blev kär och skaffade en fin pojkvän. Jag tog tag i saker jag verkligen borde tagit tag i för längesedan. Jag har eventuellt fixat en fin lägenhet och så kom jag in på fortsättningskursen på filmvetenskap. Bra månad so far. Åker den 17.e till Östersund och firar jul med min familj. Kommer förmodligen stanna kvar där och fira nyår på landet med mamma och pappa.


12 kommentarer :

Emil sa...

Fin sammanfattning av året. Jag kanske stjäl idén till min blogg.

Hanna sa...

Jag ska definitivt i alla fall försöka stjäla den om du inte misstycker.
Ska bara komma ihåg vad jag gjort först. :/

Maja sa...

"Eftersom det bara gått någon vecka av december får jag väl redogöra det som hänt. Jag blev kär och skaffade en fin pojkvän."

Det är ju bara 11e December. Du blev alltså kär + hann bli ihop med killen på 11 dagar?

thealalala sa...

alltså LOL på sista kommentaren. hahaha. himla fin sammanfattning. du glömde dock min awesome inflyttningsfest, men alla var nog för fulla för att minnas. ehehe. du är fin. PUZ

emilie anna evelina sa...

maja: LOL. jag har träffat den här killen till och från sedan mars såatteehhhh.

Maja sa...

Okej, my bad! :-)
Du verkar ha lätt för bli kär iaf. Lyxigt.

emilie anna evelina sa...

hahahaha verkligen inte.

benny sa...

kul att du postar min bild ^_^ mvh Benny Tillberg

emilie anna evelina sa...

ja den är fin! :D jag kände att jag inte behövde länka tillbaka eftersom din credd redan finns med :D

trottoarer sa...

haha nice luke!!

e sa...

ok kommenterar igen. du är djävulskt snygg. alltså jättesnygg

emilie anna evelina sa...

oj! tack! haha.