söndag 17 januari 2010

fobier del 1

Jag har utvecklat en fobi på senaste tiden. Eller ja. Det började egentligen med att jag läste en spökhistoria i en bok om övernaturliga händelser för några år sen. Det handlade om något samhälle i Ryssland eller nåt sånt där dom hade hittat spår i snön som liknade spåren efter en bock som sträckte sig en jättelång sträcka och de fortsatte bara över hustak och allting. Man trodde att det var djävulen himself som hade gjort dom spåren. Och som bekant så brukar djävulen illustreras som bock med bockhorn och bockfötter. Är skiträdd för den bilden av demoner. Haha.


Men hur som helst så såg jag och Stellan Paranormal Activity för ett tag sen. Och även där ser man bockliknande spår samt hör ljudet av en bock som går. DVS DJÄVULEN eller DJÄVULSDEMONER. Det är ganska konstigt att ha en fobi för något som inte ens existerar.. Eller ja vem vet det. Kanske det som är läskigt.

Och summan av kardemumman är att jag är skiträdd för den här bockbilden jag har i huvudet. Djävulsbock. Haha. Fattar inte varför man ska vara rädd för en sån sak. Men Stellan kan bara säga "Akta så inte bocken kommer och tar dig" innan vi ska sova så räcker det för att han måste följa med till toaletten och sen behöva sova med lyset tänt. HAHA.

1 kommentar :

Victor sa...

Jag har också en fobi för bockar, tycker dom är sjukt obehagliga.