söndag 17 januari 2010

jag trodde jag skulle dö

Jag trodde jag skulle dö

Jag trodde jag skulle dö i torsdags när jag var tvungen att ta tag i en hemsk jobbig sak jag skjutit på i alldeles för många veckor. Jag trodde jag skulle dö på kvällen när vi bara bråkade med varandra, stack knivar i varandra och jag bara låg i min säng i fosterställning och grät och grät och grät och allt var helt kolsvart. Jag trodde jag skulle dö i fredags när jag vaknade och insåg att tentan skulle gå åt helvetet. Jag trodde jag skulle dö när jag blev full och stod på ett dansgolv och såg alla fula, äckliga, hemska människor i en ring omkring mig, och alla bara skrattade, stack knivar i mig och jag låg ner i fosterställning och bara grät och grät och grät och allt var helt kolsvart. Jag trodde jag skulle dö när jag vaknade i morse och jag trodde att ingenting skulle ordna sig. Jag trodde jag skulle dö i lördags när jag åkte bussen, skulle åka hem, när allt omkring mig var mörkt.

Men jag tog tag i det. Jag gjorde det. Och det var ingen fara. Det fanns inget dåligt inuti mig. Det fanns bara bra saker. Och vi blev sams och vi pratade om allt. Och jag dog inte i fosterställning i min säng när det var kolsvart. Det var ganska ljust. Jag tror tentan gick bra ändå. Och jag fick umgås med mina fina vänner hela kvällen. Och jag dog inte i morse när jag vaknade. Jag gick hem och tog tag i allting och jag insåg att jag har allt det jag har för att jag är den jag är.

Inga kommentarer :