måndag 18 januari 2010

my heart will go on


Jag är ju den där tjejen som alltid är glad och skrattar och pratar och är lite tokig! Ja ja ja. Så därför när jag berättar en historia om när jag var med i småstjärnorna i skolan skrattar alla mina vänner åt den. Antagligen för jag berättar den för ett roligt sätt - men det var faktiskt en jävligt hemsk dag.

Jag skulle iallafall mima till Celine Dion och hennes "my heart will go on" från Titanic. Jag hade spelat in musikvideon till den låten på ett kassettband för att kunna träna på rörelserna hon gjorde samt så jag skulle se vad hon hade för kläder. Så jag fick låna en långklänning av min stora syster och lite smink. Sen stod jag där och mimade till den där låten och jag hade en sån jävla inlevelse! Blev helt tårögd för jag levde mig in så mycket i den där låten och så höjde jag handen lite grann som Celine gör i musikvideon samtidigt som jag darrade med läpparna när jag låtsades sjunga den där rörande kärlekslåten.

Det satt en "jury" där också vid några skolbänkar bestånde av tre elever från andra klasser som skulle avgöra "vilka som var bäst" och vilken som skulle vinna. Det var ganska sjukt ändå tyckte jag. För alla var ju bäst. Vem vågar ställa sig upp på en scen och mima för hela skolan och alla föräldrar och syskon. Även om man inte vann något pris utan bara äran så tyckte jag det var skithemskt.

Hur som helst så var jag skitbra men efteråt så sprang jag ut och bara grinade och grinade och grinade och min lärare Maggan fick trösta mig och hon bara frågade gång på gång varför jag grät så mycket. Och mascararan som jag hade fått låna bara rann och rann. Jag försökte förklara för henne genom huklningarna och tårarna att jag grät för jag tyckte att jag var så dålig och att jag hade gjort bort mig. Men hon försökte övertyga mig om att jag var jättebra.

Jag kom på andra plats hur som helst.
Och vi skrattar åt det nu.

2 kommentarer :

Siri sa...

Jag grät också. Värst av allt var nog att dom filmade alltihop och sen flera år senare har alla andra klasser av barn fått skrattat åt det där. Lite bra att den skolan är död. Thank god för Maggan.

emilie anna evelina sa...

ja den där dagen var ju hemsk! ja maggan var bäst. still is.