måndag 18 januari 2010

grina våldsamt i duschen

nej livet är inte en dans på rosor, regnbågar, bambifilmer och små rosa hjärtan


det är manshänder innanför trosor, att spy på en spårvagn någonstans i stan eller i en buske, det är ramla och slå upp sina knän, det är blod rinnandes längs innerlåret, det är huvudvärk varannan dag, det är otrohet och slag i ansiktet, slag i mellangärdet och i huvudet så man får hjärnskador, det är att alla stupar i cancer runt omkring en,

järntorget är lika värdelöst som livet
och som ica
och som alla affärer i nordstan
och brunnslockena runt om i haga
och alla sushirestauranger vid arkaden
och alla horor på rosenlund
och sjuttonåringarna på svanen
och knarket på svartklubbarna
och att sitta och grina för sig själv i badrummet

du hade rätt, det du sa till mig, varje dag i hela mitt liv,
att jag trakasserar alla och är elak, det är väl så det är


men jag ska väl göra såhär, ta mig en lucky strike och grina våldsamt i duschen och kanske ta tag i mig själv rycka mig själv i håret

1 kommentar :

A home far away sa...

Ditt sätt att skriva är helt fantastiskt, utnyttja det till fullo, du har talang för det skrivna ordet!!

Ha en fin dag.
Kram Gunilla i Singapore