måndag 15 februari 2010

hemlängtan

Just en dag som denna längtar jag hem till Jämtland. Allt är nästan alltid mycket lättare där. Jag läste i Siris blogg att hon hade varit ute och åkt längdskidor. När jag var hemma sist åkte jag skidor nästan varje dag. Jag vill åka skidor varje dag här med men jag tror inte ens det går. Och idag fyller min storasyster år och jag vill åka på kalas och äta tårta med min familj. Sen vill jag vara hemma på landet och mysa med katterna.

Har precis ätit min första frukost på väldigt länge. Det första jag gjorde när jag vaknade tidigt i morse var att handla kaffe, yoghurt och tandkräm. Det går väldigt trögt när jag ska äta frukost. Tror jag suttit med min lilla skål i över en halvtimme nu. Nu blir det skola i alla fall. Jag vill inte men måste.

Inga kommentarer :