tisdag 20 april 2010

Gräl

En text i min dagbok från slutet av nittiotalet:

Gräl

"Jag vill bli av med dig på gott!
Jag är så jävla less på dig!
Skyll dig själv!
Skyll dig själv!
Skyll dig själv!
SKYLL DIG SJÄLV!
Jag tänker säga att du vill bli av med henne!
Öppna inte din mun, då går jag och kommer aldrig mer tillbaka!
Jag vill inte se dig i närheten av mig igen!"

---

Och ett annat från en sjuttonårings dagbok:

"Ett träd som är 17 år gammalt. Det är så stort, det är så fint, men dom här fingarna - är dom verkligen lika gamla, är dom verkligen 17 år gamla. Har jag sett allt nu, har jag verkligen det, är den verkligen 17 år gammal, har den grå tonen inte försvunnit ännu. Varför har den inte skrapats bort och varför har löven ramlat av är jag verkligen 17 år gammal är jag verkligen 17 år gammal."

1 kommentar :

f sa...

17 år och lagwagon!