tisdag 15 juni 2010

1988


Vi dricker vårt vin ur den blå flaskan och viskar lite hemligheter i varandras unga öron och hoppar lite i en säng och vi springer omkring och pratar med människor som aldrig säger något viktigt för vi har redan allt det viktiga inlindat runt våra hjärtan och vi målar läppstift på varandra och hoppar på en spårvagn och en annan kanske spårvagn nummer sju och vi dansar ner för en gata och en annan gata och du har din röda klänning och din lilla ameliefrisyr och jag har min lilla hatt och min vita lugg och vi hoppar upp och ner och röker inomhus på någon svartklubb någonstans och jag har för mycket sprit under huden jag behöver tröst jag behöver kram jag vill gråta mig till sömns men spinner svarta trådar längs mitt ansikte på en gata mitt i göteborg och du finns där du finns här och jag lindar dig runt mitt hjärta tillsammans med allt det viktiga.

1 kommentar :

g sa...

min fina fröken vad jag saknar dessa dagar