onsdag 15 september 2010

saknar


Jag saknar min gamla lägenhet.

För där låg jag under snetaket och drömde. Där kunde jag sitta vid den franska balkongen och se på blixtarna när det åskade. Där spelade jag så hög musik och dansade i flera timmar så att takbjälkarna höll på ramla ner. Där kunde man titta upp på de blå molnen när man duschade. Där hade jag så många fina stunder med så många fina människor.

Min nya lägenhet känns bara så tom. Mina saker är där. Samma saker som fanns i min gamla lägenhet är där. Stolarna, sängen, lakanen, tavlorna, böckerna. Men jag är inte där på nåt sätt. Jag förstår inte varför.

Imorgon ska jag försöka göra mitt hem till mitt igen. På nått sätt är ju allt bättre nu. Allt är på väg åt rätt håll. Men samtidigt känns det som det var bättre då. "Bättre förr". Men jag vet inte. Jag vet faktiskt inte längre.

Lycka till Emilie.

Inga kommentarer :