måndag 14 februari 2011

Utställningsfredag


I fredags hade jag Erik, Glenn och Jonas kulturfredag. Vi gick på tre utställningar under kvällen (eller ja, jag och Erik gick på tre). Först besökte vi Sverre Mallings utställningar på Galleri Thomassen. Erik köpte två böcker där. Jag ska också ta mig dit någon dag och köpa någon av böckerna. Det var helt sjukt fina bilder och jag kan verkligen rekomendera er att besöka utställningen innan den är slut. Senare under kvällen besökte vi This must be the place grupputställning på Vasa Konsthall. Det var jättefina grejer men vi såg inte så bra för det var så sjukt mycket folk. Det får bli ett till besök i veckan. Och till sist Valands andraårs elevers utställning på Rotor. I lördags blev det secondhandrunda med Erik. Jag hittade en Kerstin Thorvall-bok för 5 kronor och ett par byxor för en tjuga. Mitt andra par byxor. Älskar dem redan. Efter det var vi på spontanfest i Kajskjulet. Och jag är sjuk. Har varit sjuk i hundra år nu. HATAR den här kroppen. HEJDÅ. (Bilden är inte min. Kommer härifrån)

1 kommentar :

malin sa...

ja visst var den bra! såg dig inte, men som sagt väldigt mkt folk.