torsdag 10 mars 2011

jag saknar dig

Jag tänker att jag ska gottgöra dig varje dag i resten av mitt liv. Jag tänker att jag ska låta dig gå på mina krokiga fingrar, hänga i mina spetsiga knän. Dra ner mig och klättra på min svarta bål. Jag har ett ärr på mitt lår för varje gång de erövrat mig. Jag har ropat på dig under klart vatten. Under en bubblande yta har jag låtit mig själv drunkna. När jag blundar ser jag en stor oändligt svart skog. Jag kryper ihop till en boll och sjunker ner bland mull och mossa. Jag ser dina små fingrar gräva efter mig. Du är så liten. Du gräver inte tillräckligt djupt. Ingen gräver tillräckligt djupt. Jag är fast i en liten grotta. Jag är lämnad kvar här bakom gallren. Jag filar ner dem som revben till en snövit aska.

2 kommentarer :

Nanó sa...

Underbar text, när jag läser spelas det upp i mitt huvud på ett trevligt sätt. Otroligt fina bilder här i din blogg också.

emilie anna evelina sa...

åh tack! det värmde :D