tisdag 5 april 2011

våren börjar snurra


Jag tror det är den första riktiga vårdagen idag. Solen skiner starkt och barnen hojtar och leker på lekplatsen utanför mitt fönster. Jag går runt runt i cirklar i hallen. Jag andas snabbare och snabbare och börjar hulka. Väggarna talar med mig. Tavlorna börjar snurra. Min hattar som vilar på hatthyllan har fått ansikten och blinkar åt mig. Det känns nästan som jag springer i min hall som är större än någonsin. Till slut är jag så trött att jag kapitulerar och låter väggarna vinna. Jag söker skydd i ett dammigt hörn. Jag ropar på dig och jag ropar på mamma och pappa. Ingen hör mig. Ingen kan slåss för mig. Jag måste vinna själv. Jag är så ensam.

2 kommentarer :

catarina sa...

I feel alone so often too. I hope you feel better soon!
The sun is shining, the birds singing and there are flower blossoms everywhere.

And I love that photo.
<3

emilie anna evelina sa...

thank you! <3