tisdag 5 april 2011

vi har allt vi behöver


Solen börjar försvinna bakom molnen men himlen är fortfarande blå. Barnens lekande har avtagit men några är fortfarande kvar och leker innan det blir alldeles för mörkt. Det ringer hos grannarna ovanför. Det ringer och ringer men ingen svarar. Dom är inte hemma. Dom kanske är på jobbet, eller i skolan eller äter middag hos någon släkting. I trapphuset sjunger någon "Ja må han leva" och försvinner ut genom porten. Jag har sovit bort hela dagen känns det som. Jag har drömt om en jättestor lägenhet med parkettgolv, min bror och choklad. Jag inbillar mig att jag är sjuk - kanske förkyld. Mest bara för att jag ska ha en anledning till att inte behöva gå ut. Ett frikort till att få ligga inne och tycka synd om mig själv. Men mest av allt vill jag bara slippa att träffa någon i resten av mitt liv. Ibland lurar mitt huvud mig att jag behöver träffa någon, prata med någon, göra något med någon. Det är bara lureri! Jag intalar mig mitt huvud att det är ett dåligt skämt. Vi trivs bättre här - du och jag. Vi har allt vi behöver. Vi har varandra och vi behöver ingen annan.

Inga kommentarer :