måndag 2 maj 2011

allt jag gör, gör jag för dig


Allt jag gör, gör jag för dig när du andas bredvid mig, men vi andras inte i takt. Ibland försöker jag göra det men det slutar med att jag får andnöd. Åh, jag för andnöd när jag ligger i min obäddade säng och tänker på dig. Jag får andnöd när du trycker dig intill mig när du kommer hem från en lång dag på jobbet. Allt jag gör, gör jag för dig. Ibland vilar du din hand över mitt bröst när du sover. Ibland känns det tungt att bära allt jag bär men allt jag gör, gör jag för dig. Jag kan drömma om dig, när jag ligger bredvid dig, alla sakerna vi gör. Och när jag vaknar inser jag att vi har så mycket kvar att göra. Tänk att jag aldrig ens gått på bio med dig eller ätit tårta med dig på din födelsedag. Ibland tror jag att jag inte kommer att hinna med, eller få vara med längre, men allt jag gör, gör jag för dig. Det finns så många vackra flickor i världen utan svarta sår på själen. Trassligt hår som reder ut sig av sig själv som bygger deras egna myrstackar utan någon hjälp. Jag tänker att jag har haft sådan tur. Jag tänker på hur dom brukar säga att turen ger aldrig bort någonting, den bara lånar ut. Jag lånar dig en liten stund, en liten del av ditt liv, jag får vara med, allt jag gör, gör jag för oss.

5 kommentarer :

beatrice sa...

hello, i posted some of your photos in my small place were I keep a record of the photographers I like.

http://nutmegwithcinnamon.blogspot.com/2011/05/emilie-bjork.html

hope you don't mind. the post is properly credited.

if there is any problem just tell me.

thank you ^^

emilie anna evelina sa...

thats okay! thank you! :D

catarina sa...

Erik Odqvist sa...

Blir tårögd.

Rebecka sa...

Jättefint skrivet.

// Melwa, http://melwabythegarden.blogg.se