torsdag 12 maj 2011

tönten

Jag håller på med världens töntigaste playlist. Vägen till 25 jordsnurr heter den. Haha. Varenda låt i den playlisten betyder någonting för mig. T ex Lassie med Ainbusk Singers lyssnade jag alltid på när jag var liten (skithemsk låt ju!). Vi hade den på vinyl och jag brukade lyssna på den om och om igen. Och Sunny Day Revisited med First Floor Power är en låt jag lyssnade på repeat sommaren 2004 (tror jag det var). Jag lyssnade på den och om igen när jag cyklade till min första pojkvän snabbt snabbt genom Östersund. Jag blev även påkörd av en bil när jag lyssnade på den låten.

Det finns jättemånga låtar som jag skulle vilja ha med men som inte finns på spotify. Jag skulle kunna skriva en hel lista över låtarna och varför dom betyder någonting för mig (kanske jag borde göra?)

Ni ska få lyssna på den sen när den är färdig. (Synd att jag själv inte kan lyssna på den eftersom jag har TELIA MOBILA BREDBAND som inte fungerar överhuvudtaget när man ska lyssna på musik. Tack igen Telia!)

3 kommentarer :

jennifer sa...

åh, måste bara fråga om det möjligtvis var dig jag såg i pingstkyrkans second hand-affär vid mölndal idag?

emilie anna evelina sa...

jag var där så det var nog jag! :D roligt.

sissel sa...

Fan vad bra! Ska också göra en sin lista. Grattis i efterskott förresten!