tisdag 21 juni 2011

Är du möjligen på väg att bli förälskad?

Jag satt på sexans spårvagn och läste mitt horoskop. "Är du möjligen på väg att bli förälskad?" Sedan frågade hon om det inte skulle bli roligt att bli så nära granne med min pojkvän. Först blev jag tyst i en sekund men det kändes som en evighet och jag svarade "Jo.." och stirrade ner på mina dammiga skor. "Det måste vara så himla mysigt att bo så nära varandra och kunna gå hem till varandra när som helst." "Jo.." svarade jag och bet mig i läppen så hårt att det kändes som att jag skulle bita sönder den. Som de där två dagarna när jag hade så hög feber att jag sov i två dygn. Och du hörde knappt av dig. När jag vaknade till hade min underläpp delat sig för de var så uttorkade och jag hade blod på kinden. I sömnen hade jag rivits och slagits med jag vet inte vad. Och nu kommer det för alltid vara ett ärr på min högra kind. Och jag visste att då, då hände det. Vändpunkten tillbaka mot allt det svarta och ändlösa.

Inga kommentarer :