tisdag 7 juni 2011

doomtrain zine

Jag har glömt att säga det, men jag håller på att sätta ihop ett litet svartvitt fotozine med några fina fotografer. Det kommer förmodligen bli 8 stycken unga och superduktiga tjejer från runt om i världen. Jag har inte riktigt hittat något bra och billigt tryckeri ännu men funderar på att trycka via magcloud.com. Det känns ju dock roligare att få hem allihopa hem och skicka iväg själv till folk. Dessutom blir det bra mycket billigare pris på fotozinet om jag trycker själv någonstans på något tryckeri. Nån som har nåt tips på billiga tryckerier? Jag hade tänkt mig en upplaga på mellan 50-100 exemplar. Kolla in flickrgruppen vettja (tror man måste vara inloggad för att se den)!

Och ja Doomtrain kommer från Final Fantasy. Är man nörd så är man. Haha. Jag har velat göra ett litet fotozine jättelänge nu men har aldrig kommit till skott. Och det var ju enklare än vad jag trodde. Fanns så himla många fina som ville vara med. Förhoppningsvis gör jag fler nummer!

2 kommentarer :

catarina sa...

that's such a good idea.

emilie anna evelina sa...

yeah I think so to :)