måndag 20 juni 2011

kommer du ihåg

Ibland tänker jag att jag önskar att jag aldrig hade träffat dig. Kommer du ihåg när vi var på den där festen och jag drack alkoholfri öl och du hade druckit en hel flaska rödvin. Och vi tittade på varandra men vi sa inte ett ord till varandra förens någon vecka senare. Och kommer du ihåg när vi var på den där festen och jag hade på mig mitt nya röda läppstift och ville göra pussmunnar på allas kinder och du berättade för mig att du tänkte vrida på huvudet så jag skulle pussa dig på munnen istället. Kommer du ihåg det. Kommer du ihåg när jag skulle ha fest och jag satt framför datorn och chattade med dig och du satt hemma och åt böngryta och lyssnade på en vind av sorg och jag sa att du kunde komma till mig och få vin och mat. Sedan kom du och vi dansade och hade kul hela natten och jag kallade dig för "punkaren" och sedan somnade vi på golvet alldeles tätt intill varandra med bara några centimeter mellan våra näsor. Och jag frös så himla mycket men du lade din jacka över mig. Kommer du ihåg när min sista vagn hade åkt hem och du sa att jag fick sova hos dig och det ville jag så himla himla himla gärna och vi åkte hem till dig och du sa att du hade en madrass i ditt förråd och att du skulle bara hämta den men nej nej jag ville inte så vi låg i sängen och sedan var vi ihoptrasslade i flera timmar. Kommer du ihåg att du bjöd mig på sushi och du hade på dig din trenchcoat och din mössa som du alltid har på dig. Jag kommer ihåg att jag var så trasslig i håret och jag kände mig så ful men ändå så fin för du tyckte om mig. Kommer du ihåg allt tumult och bråk och kaos innan vi bestämde att nu. Nu blir det vi. Det är vi. Kommer du ihåg när du sov hos mig och vi gick en jättelång promenad runt om i majorna och sedan köpte vi champis och satt på en bänk och höll varandra i händerna och tittade på små barn som sprang omkring och kastade sand på varandra. Och kommer du ihåg när vi skulle gå på den där festen med prom-tema och du kom hem till mig och var så hemskt stilig och gav mig en blomma. Kommer du ihåg när jag fick träffa alla dina vänner och du presenterade mig som din flickvän och du lät så glad och jag kände mig så stolt över att vara din flickvän. Kommer du ihåg att jag aldrig ville vara tillsammans med någon för jag klarar inte av att få mitt hjärta krossat. Kommer du ihåg det.

2 kommentarer :

catarina sa...

i always read everything you write but can never find the words to say anything.

a big hug to you, i think you may need it ♥

emilie anna evelina sa...

thank you.