tisdag 5 juli 2011

slippaslippaslippa


Och jag sitter på balkongen och det regnar och det är iskallt men så varmt överallt. Jag klarar inte av den här värmen. Jag klarar inte av att alla ni försvinner från mig. Imorgon efter klockan 17 börjar helvetet. Inget mer på flera veckor. Vad ska jag ta mig till då. Vad ska jag ta mig till då.

Jag vill packa allt jag äger. Men det finns ingenting som känns mitt. Allt känns bara fejk och dåligt och inte mitt. Det här är inte mina saker. Det här är inte mitt liv.

Vill bara gråta och få en varm kram och få höra att allt blir bra. Allt blir bra, blir det inte det? Men när då. Och jag behöver er allihopa inuti mig men ni är för långt borta, och snart är ni allihopa borta. Och ingen av er fanns där för mig. Och när jag kommer falla igen - alldeles snart - finns absolut ingen av er kvar. Och det är samma sak om och om igen. Jag gör fel, fel, fel, fel. Men jag inser aldrig vad som är fel.

Tjugonde åker jag i alla fall. Då slipper ni mig.

Inga kommentarer :