måndag 3 oktober 2011

hånskratt


Vi springer ner för linnegatan och vi hånskrattar åt varandra när vi håller på att ramla omkull. Vi skrapar upp knästålarna på asfalten när vi springer, springer, spring och springer. Jag håller din hand i smyg när du inte ser mig. Hela staden är vår men mina hemnycklar passar inte någonstans. Jag letar efter dig och lägger mig ner och vilar under ett träd. Vi tar en taxi från avenyn till järntorget för 120 kronor efter jag slagit dig i ansiktet hela kvällen. Trädkronorna snurrar, taxametern rullar och dina blickar är sylvassa. Jag lever här och nu tills jag vaknar under sängen i fosterställning och hostar upp damm från hela jävla helgen. Jag försvann spårlöst ut i natten innan du ens visste att du skulle leta efter mig. Jag tänker att ni måste vara självmordsbenägna som ens pratar med mig när jag bara slår er och sticker knivar i er.

3 kommentarer :

Benzo sa...

Hej!
Tycker om din blogg så kommer nog fortsätta läsa den,Ha en bra dag/F

NOONEHYMN sa...

I'm glad google translate exists, Emilie, otherwise I wouldn't be able to read yr blog, and this is something I've done for years now.

emilie anna evelina sa...

wow. thank you! i use to write a lot in english before.. maybe i'll do it again some day :)