fredag 11 november 2011

här är jag trygg

Jag vill inte prata om det. Jag vill inte träffa er. Jag vill inte höra några ljud. Jag vill inte kunna se. Jag vill bara vara här. Jag vill bara vara här innanför mina väggar. Det är mitt bo. Det är mina saker. Allt här är jag. Bara jag. Bara jag. Alla mina saker är Emilie. All luft här inne är Emilie. Alla fingeravtryck, allt damm, allt är Emilie. Här är jag trygg. Här inne kan ingen göra mig illa. Jag kan skrika hur högt jag vill och slå så hårt jag bara kan. Jag är den enda som kan göra mig själv illa här inne. Ingen av er kan röra mig här. Ingen av er kan göra mig illa här. Ingen av er kan göra mig illa längre för jag är färdig nu. Jag har byggt färdigt skölden och INGEN SKA FÅ KOMMA INNANFÖR IGEN FATTAR NI DET. Jag hatar er allihopa så jävla mycket nu att jag bara vill skrika rakt ut och kasta saker på er tills ni inte kan stå upp längre. Tills ni smulas sönder från klippor till småsten till sand till ingenting. För det är det ni är.

2 kommentarer :

pappatax sa...

helt underbar vännen

pappatax sa...

helt underbar vännen