tisdag 15 november 2011

sagan om den underbara grannen

Sagan om den underbara grannen fortsätter. Idag började hon extra tidigt! Redan klockan halv sju började hon klampa runt. Extra hårt idag också. Vad är grejen? Kanske stressad över en tenta hon inte pluggat inför eftersom hon är upptagen med att klampa runt runt runt runt varenda dag? Varför är hon hemma hela tiden?Om hon nu är hemma hela tiden (iallafall hela tiden när jag är hemma) så jobbar hon ju antagligen inte. Hur har hon råd med tjack? För hon måste gå på tjack om hon ska orka springa runt så där varje dag hela tiden. Och vem tar tjack hemma och springer runt? Borde hon inte typ gå ut någon gång? Vem vet. Kan ingen bara smälla till henne så hon svimmar så hon kan hålla käften i typ några timmar. Behöver inte människan sova? Ska man behöva säga till henne VARJE kväll för att kunna sova? Ni vet hur det låter när den där demonen klampar i golvet i Paranormal Activity? Så låter det när hon klampar runt. Varje dag. Hela dagarna. Hela nätterna. Hela tiden. Jag har inte sovit riktigt på flera veckor på grund av den här människan. Jag är helt förstörd i kroppen pga sömnbrist. Alldeles nyss skulle jag hämta något men jag minns inte ens vad det var för jag minns typ ingenting längre och jag är yr hela tiden för jag sover aldrig riktigt. Ni kanske inte förstår hur jävla jobbigt det är men jag håller fan på att gå sönder. Kan man få någon vräkt pga att personen stampar i golvet? Åh herregud jag hade kunnat sova i två timmar till och nu har den jävla idioten förstört allt och snart börjar alkiskärringen med sin radio och så fortsätter det. Dag efter dag. Den eviga sömnlösheten.

3 kommentarer :

niclas sa...

alltså om det är mellan 22 och 07 så är det väl bara att säga till hyresvärden?

emilie anna evelina sa...

ja! jag har gett dem för många chanser nu. tänkte att jag iaf säger till innan men de verkar inte fatta. så då får jag ringa hyresvärden :((

SVRTA sa...

Säg till hyresvärden. Hade exakt samma problem med min granne ovanför mig. Sa till dom två gånger men de sket blanka fan i vad jag sa. Så jag bad min husvärd att snacka med dom och nu är det lugnt.

Vet exakt hur du känner dig när man ligger där i sängen kl 02 och hör klampande ovanför sig.