tisdag 14 februari 2012

För längesedan II


Jag släntrar omkring och pillar på dina gitarrer och har på mig dina gråa tofflor och din blå tröja du köpt i Berlin, tittar lite i dina böcker och gömmer mig bakom en garderobsdörr för att titta fram och se om du sitter i sängen och läser eller spelar på en av dina gitarrer, begraver mig i din kudde för att känna om något av dig finns kvar, jag måste tända och släcka ljuset för kanske sitter du vid skrivbordet eller i soffan, och din klocka på väggen som har varit tjugo över sex i en evighet för tiden har stannat upp här och undra om jag kommer överleva det här, det är ju bara kärlek, undra om det kommer ta mitt liv för nedräkningen börjar nu

2 kommentarer :

J sa...

Fantastiskt bra Emilie. /Jonathan

J sa...

Fantastiskt Emilie. (din kommentarsfunktion är inget vidare dock) /Jonathan