torsdag 23 februari 2012

ilska

Jag gillar inte den här personen som jag blir när jag mår så här. Det går liksom för snabbt och jag hinner inte reda ut allt i huvudet. Jag blir så irriterad, arg, förbannad, less, provocerad. Det blir heller inte bättre av att läsa massa onödiga bloggar som får mig att vilja spy. Jag har lust att vara den där anonyma sura jäveln som sitter framför sin dator dag ut och dag in och kommenterar elaka saker på olika bloggar. Vill slå någon riktigt hårt i ansiktet. Vill skriva "Du är så jävla dum i huvudet". Men i slutändan handlar det ju egentligen bara om avundsjuka. Att alla andra verkar ta allting med en klackspark. Att alla andra lyckas och åstadkommer något (även om det är saker som jag tycker är idiotiskt). Jag vill vara som er.

Jag älskar små fluffiga djur och när jag vaknar på morgonen så ramlar det skor från himlen och när jag ska ta ett bad är badkaret fylld med champagne och jag älskar min kille som jag träffat i ett halvår och nu har vi gift oss och jag ska åka till New York och Paris och fota med min analoga kamera jag hittat på second hand och sen trippar jag runt där på kullerstenen i mina prickiga vintageklänningar och sprider lycka.


...


Är så less på allt och alla. Och det är fan sämst. Så därför ska jag göra såhär: Äta gröt, se Sommaren med Monika, packa det sista, dricka te, åka till nya lägenheten och lämna min kristallkrona, förmodligen grina på bussen för jag inte ville flytta, packa mer, läsa bok, åka till Malin och spela snes, somna med huvudet på kudden och hjärtat i handen.

Jag gillar nog det bättre ändå.

Inga kommentarer :