fredag 2 mars 2012

förälskad på ett hotell i alingsås

Och jag är så avundsjuk på er som sitter på bussen som svarar i telefonen, svarar hej älskling ja jag kommer hem kl 17, vi ska äta potatisgratäng till middag, sen hör man kassarna från systembolaget klirra när de kliver av och jag vill vara som ni, ni som ler så stort till de som jobbar i kassan på ica, ni som måste gå hem från krogen kl 22 för ni har tenta tidigt imorgon, jag vill vara som dig som går i skolan du vill gå i och gör det du vill göra och gör något av ditt liv gör något av ditt liv gör något av ditt liv, ni som hälsar på främlingar med leenden med kropparna med ögonen med fingrarna på höfterna med fötterna på jorden med var sak på sin plats med orden rätt i munnen med barnen i livmodern och kärleken i varandras händer.

2 kommentarer :

skimret sa...

Det vill verkligen jag också och jag hatar verkligen de där på bussen.

Du skriver så himla fint och träffsäkert.

emilie anna evelina sa...

jag hatar dom också fast mest bara för jag är så avundsjuk tror jag. och tack! :)