tisdag 5 juli 2016

En månad sen

Jag drömmer mardrömmar om dig. Jag drömmar att vi är i en stad på semester och jag vandrar runt ensam och väntar på dig. Du sitter i gräset tätt intill en tjej. Du säger knappt något till mig eller ser på mig. Du skickar ett sms och säger att hon är dryg och pratar om något knäppt som att hon älskar att städa kylskåpet. Jag säger “varför sitter du så nära henne och inte mig då?”. Du svarar att det egentligen va en annan som satt där först. Och jag fortsätter att vandra runt i den okända stora staden och väntar på dig. Sedan blir bara drömmen suddig. Jag försvinner men övervakar för att se om du ens letar efter mig men det gör du inte. När jag vaknar har du fortfarande inte svarar på sådant jag tycker är viktigt. När jag vaknar pratar du fortfarande om dig själv men frågar inte mig. När jag vaknar är jag så jävla olycklig.

Inga kommentarer :